L'extra / Laura Aznar

Neix ProPublica Data Store, un projecte que ven informació als periodístes per les seves investigacions

Laura Aznar. – ProPublica, una petita agencia independent i sense ànim de lucre, ha presentat ProPubica Data Store, una “botiga online” en la que s’oferiran continguts de dades, gràfics, històries i aplicacions interactives que els periodistes poden comprar per utilitzar-les en el seu treball. L’objectiu del projecte és treure rendiment econòmic de la informació i obtenir una font alternativa d’ingressos amb la seva venda, però a la vegada, els impulsors pretenen proveir una via lliure amb la finalitat última que la comunitat accedeixi al material periodístic.

Les tarifes que han de pagar els periodistes per obtenir els documents és de 200 dòlars mentre que pels investigadors acadèmics és de 2.000 dòlars. Tot i així, els professionals de la comunicació poden adquirir algunes dades del tesor nacional per 1.000 dòlars, mentre que als acadèmics els hi costa 10.000 dòlars. L’agència ofereix també una prova gratuïta perquè l’usuari s’asseguri que la informació dóna resposta a les seves necessitats. Tal com han explicat els responsables del projecte, Scott Klein y Ryan Grochowski, ProPublica Data Store és un experiment i per ara només disposa d’un escàs nombre de documents juntament amb un manual que explica com es poden comprar, però la intensió és que tingui continuïtat en el temps i anar afegint-ne més.

propublica

Logo de l’agència. Font: Pro publica

English version

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s