Anàlisis / Laura Anglès / Laura Bernis

The New York Times: fusió de digital i paper

The New York TimesLaura Anglès i Laura BernisThe New York Times és un diari nord-americà que es fundà i es continua publicant a la ciutat de Nova York, des del 18 de setembre de 1851. És propietat de The New York Times Company, empresa que també posseeix unes 40 publicacions més, entre les que destaca el International Herald Tribune i el Boston Globe. Actualment, Jill Abramson n’és la directora executiva, convertint-se en la primera dona directora de The New York Times.

The New York Times es anomenat “Gray Lady” (la “Dama Gris”) i està considerat per molts com el diari per excel·lència dels Estats Units així com el “diari-hemeroteca per excel·lència”. És, avui en dia, un diari que crea opinió i que molts lectors prenen com a referència i, de fet, ha guanyat 97 premis Pulitzer, que alaven el rigor i el treball periodístic del Times.

Compta amb edició digital des de 1996 i ha estat considerada com una de les millors webs de diaris. La caiguda dels ingressos de la publicitat impresa van caure al 2011, per això, el Times va considerar un modest èxit que, a partir de març de 2012, augmentessin en diversos centenars els seus subscriptors i tinguessin uns ingressos de 100 milions de dòlars. Així mateix van aplicar una mesura; qualsevol usuari pot llegir al mes 20 articles de la web, gratuïtament, però si vol accedir a més contingut, ha de pagar per una subscripció digital. Així mateix, The New York Times també s’ha adaptat als nous dispositius mòbils sent compatible amb totes les marques mòbils.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s