EUA / Internacional / Laura Aznar

The New York Times es manté estable per l’augment dels subscriptors online

Laura Aznar.- La versió en paper del The New York Times han deixat de produir grans beneficis; el prestigiós diari es val ara dels lectors digitals per mantenir-se d’empeus. La balança del 2013 s’ha saldat amb una pèrdua de quasi el 4% de circulació pel que fa a l’edició impresa i amb la caiguda del 6,3% en publicitat. La contrapartida però, ha estat un augment del 19% dels lectors que paguen per accedir als continguts online.

L’edició digital ha impedit que els ingressos del quart trimestre del 2013 entressin en números vermells, segons ha informat la pròpia empresa. Els 760.000 subscriptors que han guanyat en l’esfera virtual aquest darrer any, un increment considerable respecte el 2012 que els xifrava en 640.000, els ha reportat un benefici de 65,6 milions de dòlars. Però l’any 2012 no es pot prendre com a referència, perquès si bé és cert que en el mateix període s’havien registrat uns ingressos de 178 milions de dòlars, també ho és que es tracta d’una xifra excepcional, generada per la venda d’un web destinat a avisos classificats en què s’ofereix treball.

Amb tot, sembla que el sistema de pagaments per accedir als continguts digitals comença a ser rendible, i que la publicitat està perdent el seu rol com a principal motor econòmic de la industria periodística. Una possible explicació del per què d’aquesta realitat l’ha aportat l’estudiós Norman Sims, qui afirma que “les condicions mediambientals del periodisme han canviat, però l’art periodístic segueix sent el mateix”. Segons aquesta premissa, el The New York Times conserva el seu èxit en el format digital degut a que les històries que publica estan ben escrites, narren la realitat i aporten un tret diferencial vinculat a la qualitat dels seus vídeos.

Read this post in English

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s