EUA / Laura Anglès / Notícies

La BBC i The Guardian s’uneixen a Instagram

Laura Anglès.- Amb un total de 100 milions d’usuaris actius, Instagram s’ha convertit en una de les aplicacions més usades al costat de gegants com Twitter o Facebook. D’aquí que alguns mitjans digitals com la BBC o The Guardian obrissin el mes passat el seu propi compte, on a través d’imatges i petits vídeos aposten per difondre i compartir l’actualitat.

Instafax, l’Instagram de la BBC 

La BBC va decidir batejar aquest nou projecte com a “Instafax”. A través de vídeos amb un temps limitat de quinze segons es proposa comprimir l’actualitat. Es tracta de vídeos que van des d’un resum d’allò més important a mode de titulars, editant i unint clips de diversos esdeveniments, a alguns dedicats per complet a un únic fet destacable o singular.

A continuació, un exemple del vídeo a mode de titulars:

L’editor de mitjans de comunicació social de la BBC News, Chris Hamilton, ressalta com a avantatges d’aquest mitjà l’element social, la rapidesa, el format de vídeo i la mobilitat. Es tracta “d’una plataforma relativament nova on provar coses innovadores” diu Hamilton.

Davant de possibles crítiques, Hamiton avança “no estem intentant fer-ne una gran espectacle, nosaltres ho disposem i veurem què en pensa la gent. Així decidirem si és necessari”.

“Nosaltres ho disposem i veurem què en pensa la gent. Així decidirem si és necessari”, Chris Hamilton

L’Instagram de The Guardian

The Guardian també ha estat pensant maneres d’utilitzar Instagram. Però aquesta vegada ho ha plantejat d’una manera molt diferent que la BBC. Instagram li ha servit com a plataforma per afegir context i color, una mena de “bloc de notes de periodista”.

És així com el compte recull les aventures que viuen els periodistes mentre recorren EUA en busca de notícies. Dit d’una altra manera, el “darrera les càmeres”. A més, a través del hashtag #GuardianCam, el mitjà busca recollir les propostes que el públic pugui aportar. “Encara que la pàgina d’Instagram no generi molt de tràfic a la notícia, crec que és important fer veure als lectors que estàs en aquesta i altres plataformes” declara Katie Rogers l’editora de mitjans de comunicació social de The Guardian.

“Encara que la pàgina d’Instagram no generi molt de tràfic a la notícia, crec que és important fer veure als lectors que estàs en aquesta i altres plataformes”, Katie Rogers

Via: Journalist.co.uk

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s