Jara Bravo / Notícies

Els mitjans de comunicació canvien les seves tendències

Jara Bravo.- L’Institut Reuters ha escrit un informe que estableix una sèrie de noves tendència arrel del estudi dels canvis que s’han produït en diferents mitjans, a través d’enquestes a diversos països europeus, asiàtics i americans.

Nic Newman, l’autor de l’informa, ha afirmat que l’element més rellevant és el fet que cada cop més persones accedeixen a la informació que ofereixen els mitjans digitals a través del seu smartphone o tablet, substituint a la premsa escrita com a forma de consultar les notícies en el temps lliure. Malgrat això, aquests procés varia segons el país: Alemanya i França encara s’inclinen més per els diaris tradicionals que no pas les notícies online.

L’informe també ha mostrar que les persones menors a 35 anys prefereixen llegir les notícies a través de les webs o fins i tot per les xarxes socials, sobretot a països com Estats Units, Brasil o Espanya. En canvi, la població adulta escullen la ràdio, la televisió i la premsa escrita, és a dir, els mitjans que han utilitzat tota la vida.

Un altre tema tractat per l’Institut Reuters ha estat els sistemes de pagament que alguns mitjans tradicionals estan aplicant també a les seves edicions digitals. Les dates han establert que la gent prefereix pagar una subscripció a un diari escrit que no pas la versió online, encara que les suscripcions per internet han anat en augment. Per últim, Newman creu que les noves tendències dels mitjans són el resultat de conservar allò que es pot aprofitar i abandonar el que no.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s