Jara Bravo / Notícies

L’Institut Reuters ha observat un augment de la tendència al pagament per les notícies digitals en els darrers anys

Jara Bravo.- L’Institut Reuters ha afirmat que s’ha incrementat el número de persones que consulten mitjans digitals de pagament en els darrers anys i que continuarà creixent. Segons el Digital News Report 2013, estudi realitzat per aquesta institució en base a una sèrie d’enquestes en diferents països, els espanyols han acceptat pagar per una informació digital o bé s’han plantejat fer-ho en un futur.

David Levy, director de l’Institut Reuters de visita a Madrid per donar a conèixer l’informe, ha explicat que Espanya va destacar entre la resta de països perquè malgrat que aquí la gent participava més en l’actualitat a través d’Internet o de les xarxes socials, “les grans capçaleres són més dèbils que en les xarxes d’altres països”.

Levy, un dels majors experts sobre els mitjans digitals, considera que aquest increment de la tendència al pagament és el resultat de la “transició dolorosa del món analògic al digital”. L’antic periodista de la  BBC està convençut de que aquesta transició no significa que el periodisme estigui en crisi, ja que “si estiguéssim davant d’una crisi real, ningú voldria el producte” i, en canvi, mai la població havia consumit tanta informació. També afirma que la tendència a pensar que Internet és el culpable de l’actual situació del periodisme és una equivocació. “La xarxa no només no matarà al periodisme, sinó que es convertirà en el nostra major aliat” afirmava rotundament Levy i afegia que “les dificultats no haurien d’amagar les oportunitats del món online”.

A més a més, el director de l’Institut Reuters creu que els mitjans digitals permeten al periodisme tenir un abast més ampli, aconseguir una major participació amb els lectors i reduir el costos per accedir a una notícia concreta. És per tot això que David Levy no creu que “la crisis que afecta a la professió sigui pitjor que la crisis que afecta a altres indústries”

Font: http://www.elmundo.es/television/2014/01/25/52e2c24aca4741090c8b4581.html

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s