Àsia / Espanya

Xina bloqueja l’edició digital d’El País

Carolina Añaños- Les autoritats xineses han bloquejat l’edició digital de El País i d’altres mitjans internacionals -entre els quals es troben The Guardian, Le Monde, Süddeutsche Zeitung i Asahi Shimbun– que han participat en la investigació sobre societats opaques mantingudes per membres de l’elit comunista.

El director de El País, Javier Moreno, va informar sobre aquest bloqueig el passat dimecres a través del seu compte de Twitter. Segons revelava aquest diari, 16 magnats xinesos i 13 familiars directes de les autoritats del Govern oculten empreses a paradisos fiscals, sobretot a les Illes Verges Britàniques.

Aquestes publicacions es van fer després d’accedir als documents que va obtenir el Consorci Internacional de Periodistes d’Investigació (ICIJ, en les seves sigles en anglès) gràcies a les filtracions de dues gestores operants a les Illes Virginia (Portcullis TrustNet i Commonwealth Trust), que han destapat al menys 25 societats opaques creades per l’elit comunista. El cas, tot i que amagat a la població xinesa, ja és conegut a la xarxa amb el nom de #ChinaLeaks.

Imagen

Comentaris a Twitter amb el hashtag #ChinaLeaks https://twitter.com/search?q=%23chinaleaks&src=tyah

One thought on “Xina bloqueja l’edició digital d’El País

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s