Jara Bravo

Jara Bravo- L’anàlisi d’aquest diari ha de començar, sense dubte, per el disseny. Al tractar-se d’un periòdic exclusivament digital la forma de presentar les notícies, el sistema de navegació i els recursos multimèdia, entre altres, són elements essencials a tractar.

Portal del diari digital Público.es

Portal del diari digital Público.es

El portal online del periòdic es troba encapçalat per el nom del diari, icona que porta a la pàgina principal, i per les seccions en les que es divideix el mitjà –Portada, Opinió, Política, Actualitat, entre d’altres-, que alhora es divideixen en diversos subapartats. Per exemple, la secció d’Internacional conté Wikileaks, Europa, Estats Units, Amèrica Llatina, etc.  A més a més, cadascuna d’aquestes seccions, si les selecciones, estan marcades de colors diferents per distingir-les amb més facilitat. És un sistema de navegació útil i fàcil d’usar, que permet al lector situar-se millor i buscar ràpidament allò que l’interessa.

Seguidament, just a sota de la barra de navegació, comencen les notícies. L’estructura i organització d’aquestes és clara, dividida en tres columnes, una a l’esquerra, una al centra i una darrera a la dreta. Les dues primeres estan dedicades a Hard News –Política i Internacional- i a les Soft News –Societat i Opinió-. La columna de la dreta, en canvi, conté les seccions de Cultura i Esports, i també algun article d’opinió. Les informacions més rellevants les trobem al capdamunt i al centre de la pàgina i deixant les altres informacions a la zona baixa de la web o a la columna dreta. D’aquesta manera, transmet als internautes quines són les més impactants i les més noves.

La tipografia i el color no tenen un paper clau en Público.es, ja que no hi ha masses variacions i realment no marquen una diferència significativa. Ara bé, ambdós són elements molt eficaços perquè ajuda als espectadors a distingir les notícies informatives d’un altre gènere o la secció a la que pertanyen.

El diari utilitza dues tipografies en les seves notícies: lletra romana amb serif per els titulars i lletra de pal sec per els textos. Cal destacar que alguns dels títols de les notícies d’Opinió es troben en cursiva per destacar que no es tracta d’un gènere informatiu. Un cop accedim a la notícia, veiem que en el text utilitzen lletra de pal en negreta per destacar les parts més importants de la informació.

Pel que fa al color, observem que a la portada del diari, els titulars de totes les notícies estan en color blau i el text en gris clar, sobre un fons blanc. Algunes notícies amb continuïtat o relacionades entre elles estan agrupades sota un titular general en color vermell i lletra de pal. La secció d’Esports segueix els mateixos paràmetres però entre les notícies hi ha una línia groga, diferenciant-les com a informacions d’aquesta secció. També hi ha alguns apartats, com Empreses, en que les notícies estan dins un requadre amb un fons diferent al de la resta d’articles.

Público.tv

Público.tv

Aquesta combinació de colors, dominada pel blau,  permet a les fotografies, audiovisuals i adquirir força protagonisme, aportant més colors que els de la pàgina original. Podem deduir que les imatges i els audiovisuals són elements clau per Público.es, ja que cada notícia va acompanyada sempre d’una imatge, acompanyada per altres o per vídeos i, a més a més, han creat una secció exclusiva per aquest tipus d’elements, Público TV, a la part inferior de la pàgina. Es tracta d’una galeria de vídeos i fotografies que no s’han utilitzat per les informacions però que poden resultar d’interés per els lectors.

Un altre element a destacar d’aquest diari és l’utilització de links, de color blau i subratllats. La majoria de les noticies, un cop accedim a elles, van acompanyades d’algun link, que redirecciona la pàgina cap a un enllaç extern al diari o bé cap a un intern, fent referència a notícies anteriors.

One thought on “

  1. Pingback: Anàlisi del diari digital Público.es |

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s