Carolina Añaños

Un disseny innovador i funcional

Carolina Añaños.- L’edició online de The Guardian es caracteritza per tenir un disseny sobri, pràctic i alhora atractiu per a l’usuari. Al ser una edició digital, el contingut audiovisual té una gran importància, i per això la pàgina li dedica més espai després del redisseny que va dirigir el director creatiu Mark Porter l’any 2005. El seu sistema de navegació és molt intuïtiu, aconseguint que l’usuari trobi els articles fàcilment –i suggerint-li també alguns relacionats amb el tema que està consultant– i facilitant-ne la lectura.

Sota la capçalera del mitjà apareixen les categories que divideixen la informació en àmbits delimitats. Cada categoria té un color característic que la diferencia de la resta, i dins de cadascuna també hi ha un menú que classifica les notícies en diferents apartats (al costat d’aquestes hi ha publicitat d’un servei de cites online, ofertes de compra i també de llocs de treball). A sota de les categories hi ha una franja horitzontal amb les breaking news, perquè el lector pugui conèixer els darrers esdeveniments importants.

Capçalera de The Guardian

Capçalera de The Guardian

L’espai posterior està ocupat per les últimes notícies, que van variant en funció de la seva novetat o del seu nombre d’usuaris que la llegeix (se’ls dóna més importància fent que apareguin més grans). El mitjà també incorpora l’apartat Most Popular, que mostra les notícies més consultades del dia a baix de la pàgina.

The Guardian disposa d’un sistema d’etiquetes que permet al lector accedir, des d’una notícia concreta, a d’altres sobre el mateix tema; i també suggereix articles relacionats per proporcionar-li més informació. Aquesta jerarquització de la informació aconsegueix que es trobin fàcilment els articles desitjats.

La tipografia i el color també contribueixen a donar una aparença atractiva i a facilitar la llegibilitat. La tipografia emprada incorpora una serifa fina que agilitza la lectura. L’ús del color, per altra part, és un element distintiu de The Guardian: tot i que la impressió general és sòbria amb el predomini del blau corporatiu sobre un fons blanc, també s’hi troben colors vius que diferencien el tipus de contingut en funció de les categories. El vermell també apareix per destacar alguns elements com les breaking news. El resultat visual final, sumat a les imatges i vídeos que es mostren a la pàgina, és dinàmic sense perdre serietat.

Cal destacar, amb referència al disseny de la pàgina web de The Guardian, que actualment s’està modificant per fer-la més interactiva amb l’usuari. La versió mòbil es va llançar el passat octubre, però la versió per a ordinador encara s’està desenvolupant. Els usuaris ja poden veure-la en versió beta.

Portal del diari digital The Guardian (versió Beta)

Portal del diari digital The Guardian (versió Beta)

Aneu a…

Torneu a la pàgina principal de l’anàlisi.

One thought on “

  1. Pingback: Anàlisi de l’edició digital de The Guardian |

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s